Meervallen Spanje deel 2

Na deze 2, toch wel vermoeiende dagen. Zijn we voor de 2e maal terug gekeerd,naar de plek van de dag te voren. Ook nu werden de shads uit de koffers getoverd.
De meeste fox pro shad, met firetail. Marijn begon met een sizmic senior toad, gevuld met een 40 grams loodkop van fox rage. Na een klein uurtje te hebben gepeddeld, was het ook nu weer kassa bij marijn. Dit keer op de sizmic senior toad.
Strak langs het kantje op een kleine 3,5 meter water, in de schaduw. Helaas, hebben we hier geen foto's van, maar wel gelukkig vast weten te leggen op de videocamera. Na ongeveer een dik half uur, gedrild te hebben, wist Robert er een eind aan te maken. Vakkundig, werd er snel uitgehaald naar de bek van de vis, en in een seconden tijd rukte de vis Robert met gemak, van z'n zitje af. Zo te zien was deze nog lang niet uit gedrild. Laat los hoor ik Richard nog schreeuwen, want dit had HEEL anders kunnen aflopen. Ich loat hum neet los, hoor ik Robert nog zeggen. Zelf schrok ik me kapot, wat een kracht deze vissen, ook na een dik half uurtje drillen nog. En ja hoor, deze keer is het alweer een 2 meter plus voor Marijn, om precies te zijn 207 cm. Na het terug zetten van deze prachtvangst, was het voor Jorrit raak. We waren al met 4 man over de zelfde stek geweest, totdat Jorrit een flinke beuk op z'n hengel kreeg. Voor hem was het deze vakantie trip z'n grootste vis, ruim 160 cm.
foto 1[1] foto 2[1]
Hoe meer we stroomafwaarts gingen hoe ondieper het werd. We lagen nu op nog geen 1,5 tot 2 meter water. Op sommige stukken zagen we de boomtakken uit het water komen.
Regelmatig hingen we ook met z'n allen vast. Totdat Robert, z'n shad vast liep. Onder z'n flippers stond nog geen 1,5 meter water deze keer. In een rotgang, wist deze slimme meerval zich vast te zwemmen, en was er geen beginnen aan.
Op een gegeven moment, pakte Richard de hengel over en wist beetje bij beetje beweging in te krijgen. De vis was helemaal niet uitgedrilt, maar we moesten hem hebben. Terwijl Robert, Richard en Marijn naar de kant peddelde, zetten ze hun flippers onder de vis.
En wist Jorrit snel de meerval te pakken. Er kwamen woorden te kort voor, wat we toen zagen. Wat een joekel zeg, dit had ik nog nooit gezien. Na deze moeilijke dril, wisten we toch dit varken, van rond de 80 kg, op 3 bellyboaten te leggen.
225 cm gaf het meetlint aan.
foto 3[1] foto 4[1]
foto 7[1]

Na deze geweldige vis, moesten we toch even bij komen. Wat is er dan lekkerder, met een koud biertje in de hand en rond dobberen, in Mequinenza.
Op dat moment wist ik het ff niet meer. Het einde was alweer in zicht, nog een kleine km. Hoe meer we richting auto kwamen, hoe dieper het werd. Richard was al de hele middag met een fox pro shad firetail aan het vissen, ook hij vist met een zware bol, van maar liefst 50/60 gram.
Gelukkig was het bij hem ook raak, nu op een dieper stuk van de rivier. Onder de peddels was het in een paar seconden maar liefst 6 meter dieper, dan dat we op de gehele 4 km gepeddeld hadden. Ook nu konden we naar de kant peddelen, en wist ik dit vast teleggen op de videocamera en fototoestel. De meetlint gaf 187 cm aan.
foto 8[1] foto 9[1]
Terwijl we de vis aan het terug zetten waren, wist Tom. Nog een aantal fraaie platen te schieten van Robert. Onder tussen had ook, een varken aan de shad geslagen.
foto 10[1]
foto 11[1]
Terwijl, we richting de auto gingen, werd het beetje bij beetje donkerder en koelde het in een rap tempo af. Zelf jammer genoeg, geen ene beet gehad. Maar genoeg plezier beleefd aan de prachtige vangsten van m'n mede collega's
Eenmaal, terug op de camping was het tijd voor een frisse douche, en werden de filmpjes en foto's, op de laptop geplaatst van Richard. Zodat we nog laat in de avond na konden genieten, met de mede vissers. In het cafe.