Streetfishing

Al enige tijd liepen we rond met het idee om een dagje naar Amsterdam te gaan om te gaan vissen.Vanaf de kant,bewapend met wat shads,lichte loodkopjes en dropshotmaterialen zouden we de rovers gaan belagen.Afgelopen zondag was het zover, en zo zaten we om 6.30 met zijn vieren al volop te genieten in de auto.Om 8 uur kwamen we aan op het transferium,een ideale plek om Amsterdam "goedkoop" te bezoeken. Je parkeert je auto er 24 uur voor 8,- en daar krijg je tevens 5 kaartjes voor een retourtje Amsterdam CS. Toen de tram eenmaal was gearriveerd stonden we binnen 7 minuten op het station De bagage was minimaal,omdat je toch heel de dag rondslenterd door de stad.Een rugzak,tacklebox met wat kunstaas, wat drinken en een lang schepnet ,en de trip kon beginnen. Daar stonden ze dan,4 boertjes in de "grote stad"..... Streetfishing Amsterdam 004 Het was nog rustig rondom het station,dat zou in de middag wel wat veranderen.. Aangekomen bij de eerste stek knoopte ik de 9cm lange Komodo aan de lijn.Een shadje dat me de laatste tijd veel vis oplevert zowel met dropshotten als op een loodkop.De eerste worp belande onder een bruggetje en na twee slagen aan de molen ging mijn hengel in de gewenste stand! Een paar mooie klappen op het stokkie deed al vermoeden dat het een snoekbaars was aan de andere kant van de lijn. Die was in the pocket,één minuut in Amsterdam en de eerste snoekbaars kon op de foto. Streetfishing Amsterdam 007 Vol op de komodo! Streetfishing Amsterdam 005 Goedemorgen!! Dit is waar we voor kwamen, Ronny liep een stukje verder naar een kade en liet zijn Berkley Flex shad zakken langs een peiler..tik,tik,BAM..Ook Ronny kon zijn eerste vangst binnenhalen. Streetfishing Amsterdam 009 Teun en Robin hadden minder geluk op deze stek,ook wij kregen op een paar aanbeten na geen actie meer.Dus besloten we om eens verder te kijken. Vele wanden,bruggetjes,kades,viaducten en obstakels werden bestookt met shads maar de vis leek verdwenen.Dan maar weer terug richting de andere kant. De komodo's vielen weer over de rand en een hevige tik volgde.... Streetfishing Amsterdam 012 Nu was het Teun die de gelukkige was,een mooie baars van 35 cm mocht even poseren.Shads weer over de rand en jawel hoor,weer was Teun de "Lucky Man". Wederom een baars was vol voor de komodo gegaan.Het liep tegen 11 uur en we besloten eerst even wat te eten,de Subway zorgde voor de broodjes,en na deze lunch gingen we weer op pad.Vol goede moed en genietend van het heerlijke weer.Het werd alsmaar drukker in de stad en vele mensen spraken ons aan wat we nu toch eigenlijk aan het doen waren. Als er dan een vis boven kwam, werden we vaak gefotografeerd. Ook de rondvaartboten vol met Japanners en Chinezen zagen ons aan voor model.Maar daar kwamen we niet voor dus werd er weer druk verder gevist. Maar ook veel geknoopt,want wat ligt er een rotzooi in de grachten. Vele shads,loodkoppen en wartels werden geofferd aan de bodem/fietsen en andere objecten.Werpend en vertikalend werd er toch ook nog wat gevangen,de snoekbaarzen lieten het wat afweten of waren ons te slim af. Maar baarzen wist ik toch nog wel een paar te strikken.. Streetfishing Amsterdam 021 Wederom een komodo slachtoffer.. Streetfishing Amsterdam 023 (2) De uren verstreken en iedereen had vis gevangen behalve Robin...Dus werd de pont gepakt en gingen we een paar stekken aan de andere kant van het IJ bevissen. In de hoop dat ook Robin niet met de hatelijke "nul" naar huis zou moeten. Dit bleek een goede keuze want op de eerste stek wist meneer een aantal baarzen en een snoekbaarsje te pakken. Streetfishing Amsterdam 029 Mooie baars voor Robin Streetfishing Amsterdam 034 Snoekbaars op de shad. Streetfishing Amsterdam 031 Ook Teun wist nog een snoekbaars te pakken op de dropshot,zijn eerste vis ooit met deze methode. Streetfishing Amsterdam 027 Na deze vangst hebben we nog een haven bezocht,en wat stekken bezocht in de stad maar op wat aanbeten na was er niets meer te halen. Streetfishing Amsterdam 017 (2) Het gereedschap voor vandaag.. Streetfishing Amsterdam 019 Het centraal station werd weer opgezocht en de tram richting Zeeburg gepakt. Het was goed geweest. We hadden allemaal genoten en vooral gelachen.Dit gaan we zeker eens herhalen. Streetfishing Amsterdam 022 (2) To be continued........... Groeten Rob,Ronny,Robin en Teun!